رئیس گروه مبارزه با بیماریها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : ۹۹ درصد جمعیت هدف در استان واکسینه شده اند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 21 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علی منصوری افزود: این طرح در راستای در راستای اجرای طرح واکسیناسیون علیه سرخک و سرخجه انجام شده و خوشبختانه تقریبا تمام جامعه ی هدف واکسن خود را دریافت کرده اند.
دکتر منصوری گفت : این طرح در راستای در راستای اجرای طرح واکسیناسیون علیه سرخک و سرخجه انجام شده و خوشبختانه تقریبا تمام جامعه ی هدف واکسن خود را دریافت کرده اند.
او افزود: کودکان استان در سن ۱۲ ماهگی نوبت اول و در سن ۱۸ ماهگی نوبت دوم واکسن سرخک و سرخجه را دریافت کرده‌اند.
وی تاکید کرد : یک کودک مبتلا به سرخک امسال در شهرستان محلات با تشخیص آزمایشگاهی شناسایی شده است.
دکتر منصوری ادامه داد : والدین کودکان در صورت مشاهده بثورات پوستی و تب بالا باید به مراکز درمانی و یا دانشگاهی مراجعه کنند تا با گرفتن نمونه خون، ادرار و یا ترشحات گلو و ارسال نمونه به دانشگاه بهداشت تهران مراحل تشخیصی برای این بیماری‌ تکمیل شود.
رئیس گروه مبارزه با بیماریها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : از سال ۸۳ که پویش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کشور کلید خورد، مورد قطعی از این بیماری‌ در حوزه تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و شهرهای تابعه مشاهده نشده بود.
او افزود : اجرا نشدن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان باعث شده طغیان‌هایی از این بیماری‌ رخ دهد و با توجه به تردد اتباع خارجی به ایران، خطر گسترش ویروس سرخک و سرخجه در استان و کشور وجود دارد و می‌تواند دستاوردهای حاصل از واکسیناسیون سال‌ای گذشته را با چالش مواجه کند.
گفتنی است سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار